Η Apple αγοράζει την εφαρμογή Shazam

Κινητικότητα στον χώρο των sound app.
Η Apple αγοράζει την εφαρμογή Shazam

Έφθασε η επίσημη επιβεβαίωση: Η Apple αγοράζει το Shazam, τη δημοφιλή εφαρμογή που μπορεί να αναγνωρίσει τον τίτλο ενός τραγουδιού ακούγοντάς το. Εάν επιβεβαιωθούν οι φήμες του TechCrunch για το ύψος της οικονομικής  συμφωνίας αυτή θα φθάσει το ποσόν των 400 εκατομ δολαρίων.  .  https://techcrunch.com/

Αυτή είναι η δεύτερη μεγάλη εξαγορά της εταιρείας με επικεφαλής τον Tim Cook μετά την Beats, το 2014, που παράγει ακουστικά, για πάνω από 3 δισεκατομμύρια δολάρια. Η μουσική παραμένει στρατηγικό πεδίο για την Apple και η αγγλική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1999 και έγινε πολύ δημοφιλής με την έλευση των smartphones  και των εφαρμογών το 2007, γίνεται μέρος αυτής της στρατηγικής.

Η τεχνολογία του Shazam είναι πιθανό να ενσωματωθεί στην Apple Music, έτσι ώστε να ενισχυθεί η υπηρεσία από ανταγωνιστική άποψη με την Spotify, πρώτα απ’ όλα αλλά και με τον υπόλοιπο ανταγωνισμό.

 

Σύμφωνα με το TechCrunch, που είχε αναφέρει  την είδηση ​​την περασμένη εβδομάδα, στην ιστορία του το Shazam έχει συγκεντρώσει 143,5 εκατ δολάρια από επενδυτές, συμπεριλαμβανομένων των Kleiner Perkins, DN Capital, IVP, Sony Music, Universal Music και Access Industries (η οποία κατέχει Warner Music) . 

 

Όσον αφορά τα οικονομικά στοιχεία, το τελευταίο έτος το Shazam είχε έσοδα 40,3 εκατομμύρια λίρες (περίπου 46 εκατομμύρια ευρώ), με θετικό EBITDA, ένα αποτέλεσμα καλό σε σχέση με την περσινή χρονιά , αν και οριακά.

Το επιχειρηματικό μοντέλο βασίζεται σε ένα ποσοστό στη  πληρωμή για υπηρεσίες που συνδέονται για να ακούσετε το τραγούδι (όπως η Apple Music, Spotify, YouTube) ή τη διαφήμιση μέσα στην εφαρμογή. Με την πάροδο του χρόνου, όμως, έχει διευρύνει το εύρος δράσης της από τη μουσική, κερδίζοντας χρήματα με διαφημιστικές καμπάνιες: Το Shazam επιτρέπει έτσι στους χρήστες να αλληλεπιδρούν με τηλεοπτικά σποτ που αναγνωρίζουν τα jingles. Με αυτόν τον τρόπο έγινε κερδοφόρα το 2016. 

 

Στην επίσημη ανακοίνωση για τη συμφωνία που επετεύχθη με Shazam, η καλιφορνέζικη εταιρεία έγραψε ότι το «Shazam  κατατάσσεται σταθερά ως ένα από τα πιο δημοφιλή app για iOS και χρησιμοποιείται σήμερα από εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπων σε όλο τον κόσμο, σε πολλαπλές πλατφόρμες ».


 Όσο για τον ανταγωνισμό, το Spotify σύμφωνα με ορισμένες φήμες είναι κοντά σε μια συμφωνία με την κινεζική Tencent Μ
usic, που θα συνεπαγόταν μια κεφαλαιακή ενίσχυση με περαιτέρω ανάπτυξη παγκόσμιων συνεργασιών.

Από την άλλη η Google, με το νέο Pixel 2 smartphone της, ενσωματώνει  υπηρεσία Shazam στιλ, που ονομάζεται Now Playing και που θα έχει την δυνατότητα να είναι πάντα ενεργή: αν είμαστε σε ένα δωμάτιο με μουσική υπόκρουση, ακόμα και αν η οθόνη είναι  απενεργοποιημένη, το τηλέφωνο αναγνωρίζει τη μουσική και μπορεί να μας επιστρέψει τον τίτλο.