Eικονική πραγματικότητα, κοινωνική δικτύωση και παιχνιδομηχανές

Όλα παντού γύρω μας έρχονται πιο κοντά
Eικονική πραγματικότητα, κοινωνική δικτύωση και παιχνιδομηχανές

Μορφές καιτονομίας, όπως η εικονική πραγματικότητα και η ανεμπόδιστη δικτύωση που σταδιακά προσφέρουν οι παιχνιδομηχανές αποτελούν μια νέα πρόκληση για τις διεθνείς αγορές. Χαρακτηριστικό είναι πως η συμπεριφορά του ευρωπαϊκού αγοραστικού κοινού  σ΄αυτόν τον τομέα είναι εξαιρετική, ενώ ακόμα και στην Ελλάδα της πρωτοφανούς σε ένταση και διάρκεια οικονομικής και κοινωνικής κρίσης οι αγορές κονσόλας και videogames αυξήθηκαν κατά 24%. Ενδεικτικό είναι πως παρά τις αναφορές και τις προβλέψεις για το αντίθετο πριν την εισαγωγή του Playstation 4, η αποδοχή της συγκεκριμένης κονσόλας από την ευρωπαϊκή αγορά υπήρξε θεαματική. Σύμφωνα με την Sony Interactive Europe, ο ρυθμός ανάπτυξης της εγκατεστημένης βάσης του Playstation 4 συνεχίζει να είναι ταχύτερος εκείνου του Playstation 2, που διατηρεί ακόμα την πρώτη θέση σε πωλήσεις κονσολών σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο ανταγωνισμός συνεχίζει να κινείται δυναμικά, γεγονός που μόνο θετικό αντίκτυπο μπορεί να έχει στους καταναλωτές. Δεν είναι λίγοι μάλιστα όσοι θεωρούν πως η καινοτομία και η κοινωνική αλληλεπίδραση μπορούν να οδηγήσει σε περαιτέρω ανάπτυξη, καθώς ιδιαίτερα τα νεώτερα κοινά ζουν την καθημερινότητα τους με αυτόν τον τρόπο. Άλλωστε μία από τις καινοτομίες Playstation 4 ήταν η κοινωνική δικτύωση, με την εισαγωγή του πλήκτρου Share στο χειριστήριο έγινε πραγματικά ευκολότερο για τους παίκτες να μοιραστούν τις εμπειρίες και το περιεχόμενο του Youtube. Συνεπώς, κάτω από αυτό το πρίσμα η πρόβλεψη για την ενσωμάτωση αυτής της λειτουργίας ήδη από την πρώτη μέρα διάθεσης του Playstation 4 συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη του ως καινοτόμου μέσου.

Ήδη είναι σαφές πως το Playstation και οι ανταγωνιστικές κονσόλες μετεξελίσουν την αγορά, όπως τα smartphones μετεξέλιξαν θεαματικά την κινητή τηλεφωνία. Είναι δεδομένο πως οι κονσόλες αποτελούν πρωτίστως παιχνιδομηχανές. Όμως οι δεύτερες μεγαλύτερες χρήσεις αφορούν σήμερα το streaming ταινιών μέσω Neftlix και Youtube, πλέον και σε ανάλυση 4Κ. Παράλληλα παρέχεται streaming μουσικής, μέσω spotify, ενώ προωθείται και η σταδιακή εισαγωγή στην αγορά της Ευρώπης υπηρεσίας PS Now για Streaming παιχνιδιών.

Ήδη οι εταιρείες του ψηφιακού Entertainment αναζητούν τρόπους για να διερευνηθούν οι εμπειρίες που προσφέρουν. Όμως οι εικονικές πραγματικότητες συνθέτουν μία διαφοροποιημένη εμπειρία παιχνιδιού, καθώς μεταφέρουν τον χρήστη μέσα στο παιχνίδι, άρα μελλοντικές εξελίξεις στο gaming και την ψυχαγωγία σε αυτόν τον τομέα θα είναι σημαντικές, ίσως με ενσωμάτωση μελλοντικών ευρεσιτεχνιών της virtual reality.

Η αγορά videogames οικιακής χρήσης παρουσιάζει πολύ θετική ανάπτυξη παρά την οικονομική κρίση. Η Ελλάδα υπήρξε ομολογουμένως δυναμική μ αγορά, και πιθανώς θα συνεχίσει έτσι καθώς διατίθενται στην τοπική αγορά ολοένα και περισσότερες ψηφιακές πλατφόρμες ψυχαγωγίας. Οι πωλήσεις άλλωστε στις Βlack Friday και στις εορταστικές περιόδους αποτελούν έναν ικανοποιητικό οδικό χάρτη για την σταδιακή απελευθέρωση της αγοράς ψηφιακών υπηρεσιών, για την ευρύτερη λειτουργία της και για την  αναμενόμενη καθοδική πίεση τιμών.