Αεροπορικές πτήσεις το 2018. Ανεβαίνουν τα εισιτήρια ;

Ενδιαφέροντα στοιχεία για τις αερομεταφορές παγκοσμίως.
Αεροπορικές πτήσεις το 2018. Ανεβαίνουν τα εισιτήρια ;

Περισσότερες από εκατό χιλιάδες πτήσεις την ημέρα, 4,3 δισεκατομμύρια επιβατών που μεταφέρονται, το σύνολο των εσόδων περίπου στα 860 δισεκατομμύρια δολάρια και κέρδη 38,4 δις ευρώ, δηλαδή κάτι λιγότερο από εννέα δολάρια καθαρού κέρδους από τον κάθε επιβάτη-ταξιδιώτη.

Το 2018 για την εμπορική αεροπορία θα είναι μια χρονιά ρεκόρ – για την κυκλοφορία και τα έσοδα – σύμφωνα με τα στοιχεία που η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), η μεγαλύτερη οργάνωση των αεροπορικών εταιρειών, ανακοίνωσε από την έδρα της στη Γενεύη, Ελβετία.

Νέα που θα έχουν άμεσο αντίκτυπο στις εισηγμένες αεροπορικές: μετά από χρόνια συνεχούς καθόδου, το μέσο κόστος του εισιτηρίου μετ ‘επιστροφής σταματά στα $ 355. Οι ίδιες τιμές του 2017.

«Σε αυτό παίζει ρόλο ότι κατά το πρώτο εξάμηνο είχαμε μόνο τρία ατυχήματα με θύματα, στοιχεία που δεν είχαμε  δει ποτέ πριν, αλλά σε κάθε περίπτωση τρία ατυχήματα είναι πάρα πολλά » σύμφωνα με τον γεν. διευθυντή της ΙΑΤΑ.

 

Σε δύο χρόνια – από το 2016 έως το 2018 – η κίνηση επιβατών αναμένεται να αυξηθεί κατά 501 εκατομμύρια, από 3,81 σε 4,31.

«Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των απευθείας πτήσεων μεταξύ των πόλεων που το 2017 έσπασε ρεκόρ με είκοσι χιλιάδες πτήσεις παραπάνω, χάρη κυρίως στην Κίνα και την Ευρώπη», αναλύει ο Brian Pearce, επικεφαλής οικονομολόγος της ένωσης που συγκεντρώνει το 83% των φορέων του κλάδου.

Από το 2017 έως το 2018, οι ταξιδιώτες θα αυξηθούν κατά άλλα διακόσια εκατομμύρια χάρη σε μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών που θα υπερβούν τις τριάντα χιλιάδες και θα λειτουργούν σε 38,6 εκατομμύρια πτήσεις σε δώδεκα μήνες ή σχεδόν 106 χιλιάδες συνδέσεις την ημέρα. Αυξάνεται επίσης ο συντελεστής φορτίου, πράγμα που σημαίνει ότι οι πληρότητες θα είναι ολοένα και μεγαλύτερες, κατά μέσο όρο 81,4%. 

 

Οικονομικά, η Βόρεια Αμερική οδηγεί τον τομέα: σχεδόν τα μισά κέρδη που θα καταγραφούν παγκοσμίως το 2018 θα είναι εδώ. Είναι ενδιαφέρον να δούμε πόσο κάθε αεροπορική εταιρεία θα κερδίσει από κάθε επιβάτη. Στη Βόρεια Αμερική, οι μεταφορείς θα έχουν καθαρό κέρδος 16,7 δολ. Ανά επιβάτη, ενώ στην Ευρώπη θα είναι σχεδόν δέκα (πάνω από ένα δολάριο σε σχέση με το 2017). Στην Ασία-Ειρηνικό, τα έσοδα των ταξιδιωτών σταματούν στα 5,5 δολάρια, λιγότερο από τα μισά στη Μέση Ανατολή (όπου λειτουργούν οι γίγαντες Emirates και Qatar Airways). Τα προβλήματα των αφρικανών μεταφορέων συνεχίζουν να χάνουν μισό δολάριο για κάθε μεταφερόμενο επιβάτη. Σύμφωνα με τον επικεφαλής οικονομολόγο Pearce ‘αναμένουμε ότι οι τιμές των εισιτηρίων θα αυξηθούν κατά 3%, διότι το κόστος των εταιρειών θα αυξηθεί’. 

 

Οι επιβάτες αυξάνονται, οι επιχειρήσεις επενδύουν ολοένα και περισσότερο, αλλά τα αεροδρόμια δεν επενδύουν στην υποδομή τους και είναι γεμάτα μπλοκάροντας έτσι τη ζήτηση. Η Ευρώπη είναι στη χειρότερη θέση: τα δύο τρίτα της ζήτησης για χρονοθυρίδες είναι στην γηραιά ήπειρο. Το άλλο κρίσιμο ζήτημα που εξακολουθεί να βρίσκεται στην Ευρώπη, αφορά την έλλειψη εφαρμογής του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού(Single European Sky), το οποίο θα κοστίσει τους ταξιδιώτες της ηπείρου σχεδόν 3,1 δισ. Ευρώ.

 

Κάτι παραπάνω ήξερε λοιπόν η Fraport που επενδύει σε αεροδρόμια, όπως στην χώρα μας στο αεροδρόμιο Μακεδονία μαζί με άλλα 14 περιφερειακά.

Ενα επενδυτικό πρόγραμμα 1δις ευρώ. Στην πρώτη 4ετία θα κατασκευαστούν πέντε νέοι τερματικοί σταθμοί, στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω και Μυτιλήνης, ενώ τo συνολικό μέγεθος των υπαρχόντων 14 τερματικών σταθμών θα αυξηθεί κατά 100.000 τ.μ. σε 300.000 τ.μ. περίπου.

Οι βελτιώσεις που θα πραγματοποιηθούν, περιλαμβάνουν, επίσης, την αύξηση των σταθμών Check-In από 213 σε 297 (28%), την αύξηση των σημείων  ασφαλείας από 44 σε 84 (47%), την αύξηση των πυλών από 103 σε 147 (30%) και την αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150 (25%)

 

 

Γενικό συμπέρασμα είναι ότι στον αεροπορικό κλάδο θα ανοίξουν ακόμα περισσότερες θέσεις εργασίας. Άλλωστε είναι γνωστό ότι τα επόμενα 10 χρόνια θα χρειαστούν περίπου 200χιλιάδες νέοι πιλότοι στην παγκόσμια αγορά. Ένα επάγγελμα που όπως και αυτό των τεχνικών-μηχανικών αεροσκαφών θα έχει μεγάλη ζήτηση.

Υπάρχουν όμως και κάποια μαύρα συννεφάκια που αφορούν αυξήσεις τιμών των καυσίμων που θα έχουν ως αποτέλεσμα και αυξήσεις εισιτηρίων, ίσως και πέραν του 3% που υπολογίζει η ΙΑΤΑ.
Όπως επίσης  στις πτήσεις κυρίως στην άπω ανατολή και τον ειρηνικό, καθώς πολλαπλασιάζονται οι φόβοι για ένα ατύχημα εξ αιτίας των πολλαπλών και ανεξέλεγκτων πυραυλικών δοκιμών της Β.Κορέας.